בעלי מכון כושר? כדי לשפר את חווית המשתמש ולהביא לקוחות חדשים, כדאי שתדעו מה זה CDN ולמה כדאי להטמיע אותו באתר הנחיתה של העסק. מהם השימושים ב-CDN? אילו סוגי CDN קיימים, ומה היתרונות של השימוש בהם? כל התשובות ומידע נוסף במאמר שלפניכם.

מה זה CDN?

CDN (ראשי תיבות של Content Delivery Network), רשתות להעברת תוכן בעברית, הינה רשת של שרת ברחבי העולם, שמטרתה להאיץ אתרים קיימים. לרוב מנגנון CDN יאחסן תמונות וקבצי וידאו של האתר, ולעיתים גם יכיל את קבצי האתר הסטטיים כמו CSS, JavaScript ו-HTML. CDN מתבסס על אופטימיזציה של אתרים, שכן הרשת עובדת בצורה של הגשת התכנים לפי המיקום הגאוגרפי של הגולש.

יתרונות השימוש ב-CDN

שימוש ב-CDN יסייע לכם ולדף הנחיתה של האתר שלכם במגוון דרכים:

סוגי CDN

ישנם שני סוגים עיקריים ונפוצים לתצורות CDN:

 

 

  1. גישת Pull – כאשר גולש נכנס לאתר ומתבצעות מספר בקשות לקבל את תכני האתר, כמו תמונות וידאו, שירות ה-CDN מושך את התמונות לשרתים שלו, ומשם מגיש את התמונות לגולש בפעם הבאה שהוא יגלוש לאותו העמוד או עמוד אחר אשר כולל את התמונה שנטענה. שיטה זו רלוונטית בעיקר לאתרים שמתעדכנים בתדירות גבוהה.
  2. גישת Push – כאשר מעלים תמונה לאתר, התמונה נשלחת גם לשירות ה-CDN ומשם היא מופצת לשרתים השונים ברשת. שיטה זו נפוצה בעיקר באתרים שמתעדכנים לעיתים רחוקות.

השימושים ב-CDN

CDN משרת מספר מטרות:

לסיכום

CDN יכול לשפר את חווית המשתמש בדפי הנחיתה ובאתר עצמו באמצעות אחסון קבצי מדיה והאצת העבודה הגלובאלית והשירותים המקומיים. CDN מתאים למגוון תכנים, מבטיח אמינות, אבטחה וביצועים ברמה גבוהה ומותאם לאתרים עם מספר קטן או גדול של משתמשים. שני הסוגים של CDN מותאמים לצרכים שונים, וכן הוא מתאים לתוכן סטטי, לפורטלים ועוד.